Meditatie
- 30 apr
- 3 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 1 mei
Sinds een paar dagen heb ik het mediteren weer opgepakt.
Nu wandel ik iedere dag met Toby, onze lieve viervoeter, door een mooi natuurgebied hier in de buurt en zie ik dat ook als een soort meditatie, maar heb ik toch het mediteren als zijnde zittend op mijn meditatiekussen weer opgepakt.
Ik merkte dat ik nog meer behoefte had aan even wat gedachten stilzetten en rust. Dat mediteren heb ik een soort haat/liefdeverhouding mee geloof ik. Wanneer ik het dagelijks doe, dan voel ik en merk ik hoe rustig ik ervan word en hoe het me helpt die rust ook in het gewone leven te bewaren ondanks soms uitdagende situaties. Situaties, die het gewone leven met zich meebrengt.
Toch merk ik iedere keer weer, dat het er op een gegeven weer bij in schiet. Te druk, geen zin, teveel aan mijn hoofd (terwijl het dan juist zo goed is)....
Ook nu merk ik alweer na een paar dagen, dat het me
rust geeft en nog meer de focus terugbrengt naar goed voor mezelf zorgen en rust nemen wanneer ik dat nodig heb. Ik heb een geleide mediatie van Roy Martina ontdekt, die ik op dit moment ontzettend fijn vind om te doen. Het is een "healing meditatie" en de rustige stem van Roy kalmeert eigenlijk meteen. Hij neemt je als het ware mee op reis naar binnen en focust op positieve gedachten, die ervoor zorgen dat je er nog meer in gaat geloven, dat je jezelf kunt helen.
Iets waar ik zeker in geloof; ik geloof namelijk, dat ons lichaam ontzettend slim is en ik geloof dan ook zeker in het zelf herstellend vermogen van het menselijk lichaam. Mits het alle tools krijgt, om te herstellen. Positieve gedachten zijn dan ook belangrijker dan we misschien denken. En dat wil niet zeggen, dat je alles maar weg moet lachen en altijd maar positief bent. Dat kan gewoonweg niet, het leven is nu eenmaal niet alleen maar leuk en vrolijk.
Wat je wel kunt doen is ondanks soms moeilijk tijden toch jezelf weer oprapen en in jezelf gaan geloven. In je lichaam gaan geloven ook, ook al heb je soms het gevoel dat je lichaam je in de steek laat. Je lichaam is niet tegen jou, maar schreeuwt soms om aandacht in de vorm van pijn en/of ziekte. Omdat je niet meer in verbinding bent en maar niet wilt luisteren.
Op zo'n momenten kan het zo fijn zijn om even rustig te gaan zitten met of zonder geleide meditatie en je rust te pakken. Jezelf weer voeden als het ware met positieve gedachten, want je lichaam hoort namelijk alles wat jij het vertelt. Vertel jezelf dat je (weer) gelooft in je lichaam, dat het kan herstellen. Voed jezelf met voeding, die iets voor je doet en niet alleen maar de honger even stilt en vult.
Beweeg, ook al lijkt het nog zo weinig en zorg voor voldoende nachtrust, zodat je lichaam de kans krijgt te herstellen. Luister naar mooie muziek, spreek af met mensen waar je energie van krijgt, doe dingen die je oprecht leuk vind om te doen en laat de dingen, die alleen maar energie kosten even links liggen. Inclusief mensen, die alleen maar energie van je wegnemen en waarbij je niets aan energie terugkrijgt.
Verder ben ik weer gaan lezen in een boek van Joe Dispenza, "je bent je eigen placebo", waarin je kunt lezen over hoe je DNA niet zomaar je DNA is waar je niets aan kunt doen. Maar dat wetenschappelijk onderzoek inmiddels echt wel laat zien, dat je zoveel zelf kunt doen. Leefstijl, meditatie, positieve gedachten..... Het kan je allemaal helpen weer te genezen en je beter te voelen!
Zoals een Engels gezegde mooi vertelt: "your DNA loads the gun, but your lifestyle pulls the trigger", oftewel je DNA krijg je mee, maar je leefstijl bepaalt wat het doet in je lijf.
Ik ga weer lekker naar bed, om te zorgen voor genoeg rust en hoop morgen weer net zo fijn op te staan als de afgelopen paar dagen en dat wens ik jou ook. Zorg voor jezelf. Een ander doet het niet voor je en je verdient het!


Opmerkingen