top of page
Array Of Vegetables

Wie is Mrs. Greens?

Mrs Greens is mijn verzonnen bijnaam, aangezien ik sinds ruim een jaar vrijwel alleen plantaardig eet. Mijn echte naam? Ingrid. Ik woon in Dordrecht met man, twee dochters en hondje Toby. Sinds 3 jaar leef ik met reuma en ik heb al van velen gehoord, dat ik dat eigenlijk niet zou moeten benoemen. "Je bent niet je diagnose", zegt men dan. En toch doe ik het nu wel, aangezien het de reden is, dat ik op deze manier ben gaan eten.  

Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik de sterke wens heb, geen zware medicatie in te nemen om de gewrichtspijn en bewegingsbeperking te voorkomen. Het is de gemakkelijkste weg, maar ik vind mezelf nog te jong dat nu te doen, terwijl het ook op een andere manier kan. Zware medicatie zoals die voorgeschreven wordt door de reumatoloog is gewoonweg uiteindelijk heel zwaar voor je nieren, lever en maag. Op de plantaardige manier probeer ik die weg zolang mogelijk uit te  stellen. En voor nu lukt dat goed genoeg naar mijn mening.

Het lijntje tussen vrijwel geen en meer klachten is namelijk flinterdun. Het is niet zo, dat ik dit even doe, me beter voel en het weer kan laten vieren. Want dan zijn de klachten binnen no time terug. Dat heb ik al uitgevonden. Dus het is iets wat ik altijd zal moeten doen: kiezen voor wat voor mijn lijf het best werkt, zodat ik zo min mogelijk klachten heb.

Sinds ruim een jaar eet ik voornamelijk plantaardig, zo goed als (toegevoegde) suikervrij, probeer ik stress tot een minimum te beperken en beweeg ik als Pilatesdocent 8x per week tijdens mijn lessen en wandel ik heel veel met onze hond. Slaap is een prioriteit en ik heb veel aan homeopatische druppels, die mij tot nu toe veel steun gebracht hebben.

Ik heb op dit moment geen zware medicatie nodig, die automatisch voorgeschreven wordt aan mensen met RA, maar ook bij andere vormen van reuma. Ik slik af en toe een Naproxen en verder kan ik zeggen vrij van medicijnen te zijn.

Zo heb ik het op dit moment onder controle. Is het gemakkelijk? Nee, maar wat is wel gemakkelijk in het dagelijks leven. Ieder heeft z'n ding en ik ben ervan overtuigd, dat je keuzes in leven heel veel bepalen. 

Ik bepaal wat ik eet, drink, hoelang ik slaap, hoeveel stress ik toelaat in mijn leven etc... Vooral bij die eerste drie heb je altijd een keuze. Altijd. Stress? Dat is soms moeilijk. Want soms gebeuren er dingen, waar je geen invloed op hebt. 

Op deze website wil ik jullie door het schrijven van blogs meenemen in mijn leven. Meenemen in de keuzes die ik soms maak. Niet omdat ik het perse leuk of lekker vind, maar omdat het me laat leven zonder veel pijn en zonder zware medicatie. Ik kwam hiertoe na het lezen over het wetenschappelijk onderzoek wat gedaan is door "Plants for Joints", inmiddels "Plants for Health".

Ik geef een kijkje in mijn dagelijks leven door mijn blogs en dat dagelijks leven gaat (gelukkig) niet alleen om reuma. Het is maar een deel van mijn leven en door mijn nieuwe leefstijl kan ik zeggen, dat de rol die het speelt steeds kleiner wordt. Omdat de pijn en klachten steeds meer naar de achtergrond verdwijnen en de nieuwe gewoonten steeds meer normaal worden.

Verder deel ik tips en recepten om het plantaardig en suikervrij eten een beetje vol te houden.

Hopelijk heb je er iets aan en helpt het je weer een stapje verder. Veel plezier met het lezen van de blogs, tips & recepten!

Liefs,
Ingrid

 

Meld je aan voor updates

© 2026 door Mrs. Greens. Aangedreven door passie en ervaring. Disclaimer: deze website is een blog met persoonlijke verhalen en ervaringen. Er wordt geen medisch advies gegeven, voor vragen over medicatie/behandeling ga altijd naar uw eigen arts/specialist

bottom of page