Nieuwe week
- 18 mei
- 2 minuten om te lezen
Maandag, weer een nieuwe week. Ongelooflijk hoe snel de weken voorbij vliegen naar mijn idee. Nog even en het is weer zomer. Het is erg welkom, de warmte. Voor iedereen geloof ik wel.
Grappig hoe de wereld er anders uitziet met een zonnetje en hoe ook mensen daar dan weer op reageren. Iedereen zit lekkerder in z'n vel, er wordt wat meer gelachen en je kunt ook gewoonweg meer. Naar buiten gaan kan altijd natuurlijk, maar in de regen is er bar weinig aan.
Deze week begon met een bezoek aan het Stadskantoor, voor het legaliseren van onze handtekeningen. In juli komt een vriendin uit Zuid-Afrika ons bezoeken, maar dat gaat niet zomaar. Zuidafrikanen hebben een visum nodig om hier te mogen zijn en moeten dan ook een verklaring hebben, dat ze bij iemand kunnen verblijven, die garant voor ze staat. Daar zijn dan weer papieren voor, die ondertekend moeten worden in bijzijn van een gemeente ambtenaar. Het stelt allemaal niet veel voor, het was allemaal vrij simpel en pijnloos, maar het moet wel gebeuren.
De papieren kunnen nu naar Zuid-Afrika en dan kan het visum aangevraagd worden. Altijd leuk, om mensen uit het geboorteland van manlief hier op bezoek te krijgen en ook eens onze thuisbasis te kunnen laten zien.
Vaak komt dat niet voor, omdat het voor de meeste Zuidafrikanen gewoon veel te duur is om naar Europa te vliegen en daar te verblijven. Niet dat het voor ons nog heel goedkoop is, die kant op te gaan. Ook de tickets naar Zuid-Afrika zijn de laatste jaren ontzettend duur geworden. Ik weet nog dat we (incl bagage) voor 750 euro een retour hadden, wat al niet heel goedkoop is natuurlijk. Nu komen we niet onder de 1000 euro en dan moet je nog apart betalen voor je bagage.
De ticketprijs is tegenwoordig namelijk incl handbagage, maar je ruimbagage moet je apart bijboeken. Alsof je met alleen handbagage zo'n reis gaat maken....
Anyway, we kijken uit naar het bezoek eind juli en zijn in ons hoofd toch alweer bezig met onze volgende reis daar naartoe, al wachten we liever nog even met het boeken van tickets. Het is nu allemaal wat onzeker, met alles wat er gaande is in de wereld.
Verder deze week weer lekker lesgeven en verder niet veel op de planning. Nieuwe recepten uitproberen en hopelijk dus heerlijk eten en wie weet een nieuw favoriet recept ontdekken.
Ik houd jullie op de hoogte!



Opmerkingen