top of page
Zoeken

Moederdag

  • 11 mei
  • 2 minuten om te lezen


Gisteren was het weer Moederdag, het zal niemand ontgaan zijn. Ondanks dat ik het stiekem natuurlijk hartstikke leuk vind even in het zonnetje gezet te worden door de meiden, merk je wel dat het steeds commerciëler wordt. Het toppunt voor mij was de prijs van een bos bloemen bij een tankstation van 50!!! euro. Ik moest even knipperen met mijn ogen; zag ik het nou goed? Nog een keer kijken, maar echt waar, het was 50 euro. In geen 50 jaar ga ik dat voor een bos bloemen betalen. Niet dat ik dat niet uit wil geven aan mijn lieve moedertje, maar dan komt er toch een soort principe waar ik niet overheen wil stappen.


Gelukkig vond ik op een andere plek nog een veel mooiere bos voor heel wat minder.


Ik hoor mensen al denken: "hoezo moest je zo last minute nog op zoek naar bloemen? Je had je ook beter kunnen voorbereiden." Klopt, helemaal waar. Maar tot zondagochtend vroeg was het nog het plan om maandag ergens overdag naar Eindhoven te gaan. Toch op zondagochtend werd het uiteindelijk en tja, dan moet je nog wel even op zoek naar een bloemetje toch? Want ook al is het allemaal heel commercieel, we doen er wel aan mee. En daar is ook helemaal niets mis mee.


Want zoals gezegd vind ik het stiekem leuk dat er aan me gedacht wordt en weet ik, dat mijn moeder dat ook vindt, ook al zegt ze ieder jaar weer dat het allemaal niet nodig is.


Wel lijkt het me pittig wanneer je je moeder net verloren hebt, graag moeder wilt zijn maar het om wat voor reden dan ook niet lukt, of een andere situatie, waardoor je constant geconfronteerd wordt met het feit dat Moederdag er weer aankomt.


Anyway, in de ochtend dus gezellig op bezoek bij moeders en in de avond stond er een etentje met dochter, schoonzoon en moeder van schoonzoon in de planning. Vorig jaar was de eerste keer dat we dat deden en dit jaar werden de twee moeders weer uitgenodigd door het stel. Ik hoop dat we het nog heel wat jaartjes zo mogen doen, want het was gezellig en lekker!


Trouwens een hele fijne tip voor lekkere plantaardige (vegan) gerechten wanneer je in Dordrecht bent: Het Magazijn. Sowieso een hartstikke leuke plek met een leuke vibe, maar dus ook fijne gerechtjes. Het leuke daar is dat je voor een hoofdgerecht kunt kiezen, maar ook voor kleinere, die je dan samen kunt delen. Daar kozen wij voor en wat heb ik gesmuld!


De vegan Gadogado was de absolute topper, maar ook de vegan dumplings waren heerlijk, het brood met de smeersels, de salade met zalm ( voor mij zonder zalm ).... Het was allemaal zo lekker. Aanrader dus!


Maar goed, inmiddels is het alweer maandag; de start van weer een nieuwe week. Fijne week dus lieve mensen, tot de volgende keer!



 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Nieuwe week

Maandag, weer een nieuwe week. Ongelooflijk hoe snel de weken voorbij vliegen naar mijn idee. Nog even en het is weer zomer. Het is erg welkom, de warmte. Voor iedereen geloof ik wel. Grappig hoe de w

 
 
 

Opmerkingen


Meld je aan voor updates

© 2026 door Mrs. Greens. Aangedreven door passie en ervaring. Disclaimer: deze website is een blog met persoonlijke verhalen en ervaringen. Er wordt geen medisch advies gegeven, voor vragen over medicatie/behandeling ga altijd naar uw eigen arts/specialist

bottom of page