top of page
Zoeken

Koningsdag

  • 28 apr
  • 2 minuten om te lezen


Vandaag weer de start van een nieuwe week na Koningsdag gisteren. We hebben het lekker rustig "gevierd". Vieren klinkt misschien raar voor een stel, wat niet echt heel veel heeft met het Koningshuis. Vroeger wel. Ik vond het prachtig om te zien; wat droegen ze voor moois, wat zeiden ze en wat deden ze. Interessant vond ik het en toen dacht ik nog: "ik zou best eens voor 1 dag prinses willen zijn". Dat sentiment heb ik niet meer, misschien zie ik tegenwoordig dingen iets minder door een roze, in dit geval oranje, bril.


Hoe dan ook, in de ochtend over de vrijmarkt in Dordrecht gelopen, die eigenlijk wel heel leuk was. Veel tweedehands kleding, iets wat ik tegenwoordig echt heel leuk vind: een mooie trui of ander leuks scoren voor een lekker betaalbaar prijsje. Wat dat betreft hebben dochterlief en een lieve vriendin me aangestoken. Het is zo leuk! Lekker struinen in een 2e hands winkel en kijken wat er voor leuks bij hangt voor je. Inmiddels bestaat 3/4 deel van mijn kledingkast uit tweedehands denk ik. Wanneer ik naar het centrum van Dordrecht ga, kom ik amper nog in de grotere kledingzaken en houd ik het bij een rondje tweedehands.


Niet eens perse omdat ik het geld niet heb, maar ik heb het er gewoonweg niet voor over en vind het doodzonde om maar weer iets nieuws te kopen en er veel te veel geld voor uit te geven. Het is het gewoon niet waard. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Ieder z'n ding, maar voor mij geen dure kleding meer.


Na twee uur hadden lief en ik er allebei eigenlijk wel weer genoeg van, klein beetje overprikkeld was ik wel met alle drukte. Misschien is het de leeftijd? Ik hoor het van meerdere mensen van mijn leeftijd, zo midden 50. Het is al te snel teveel, te druk, te luidruchtig.


Toen we naar huis reden nam lief een omweg en die beviel mij wel. Rechtstreeks naar de Merwelanden, een recreatiegebied hier in Dordrecht en om meer precies te zijn naar StayOkay. Een hostel, waar ze een ontzettend leuke en lekkere kaart hebben met fijne plantaardige keuzes en een heerlijk terras aan het water. Na alle drukte van Koningsdag een heerlijk plekje!


Daar heerlijk geluncht en een drankje gedaan en terug naar huis. Dat was voor ons genoeg Koningsdag voor dit jaar.


Vanochtend weer lekker lesgegeven en de rest van de dag lekker gerommeld. Dit was een dag, waarbij ik eigenlijk niet stilstond bij pijnlijke handen, of een voet die misschien net wat meer pijn deed. Vandaag was een goede dag! Een hele goede dag en wat mij betreft komt er morgen weer zo eentje!




 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Nieuwe week

Maandag, weer een nieuwe week. Ongelooflijk hoe snel de weken voorbij vliegen naar mijn idee. Nog even en het is weer zomer. Het is erg welkom, de warmte. Voor iedereen geloof ik wel. Grappig hoe de w

 
 
 

Opmerkingen


Meld je aan voor updates

© 2026 door Mrs. Greens. Aangedreven door passie en ervaring. Disclaimer: deze website is een blog met persoonlijke verhalen en ervaringen. Er wordt geen medisch advies gegeven, voor vragen over medicatie/behandeling ga altijd naar uw eigen arts/specialist

bottom of page