Dag 1 ( van deze blog )
- 12 apr
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 18 apr
Goedemorgen!
Vanochtend sta ik op in de Veluwe, vlakbij Apeldoorn, in een natuurhuisje. We doen dit vaker om even van de drukte van alledag te ontsnappen. De drukte, die het leven met 5 volwassenen en een hond onder 1 dak met zich meebrengt.
Altijd even wennen aan het bed en de nieuwe geluiden, dus die eerste nacht slaap ik nooit zo fantastisch. Maar, de zon schijnt en afgezien van dat het nog winterkoud aanvoelt buiten, gaan we er een mooie dag van maken. Heerlijk!
En fietsen kan weer gelukkig. Vorig jaar rond deze tijd ging het wat minder doordat mijn polsen tegenstribbelden en ook in een handrem knijpen was geen optie. En dat is toch wel handig wanneer dat kan bij afwezigheid van een terugtraprem.
Deze keer heb ik gelukkig mijn winterjas en handschoenen mee, al wil ik die in deze tijd van het jaar eigenlijk niet meer aandoen. Ik wil mijn voorjaarsjas aan en klaar zijn met het inpakken tegen de kou, maar hé, het is droog en zoals gezegd schijnt het zonnetje. Wat willen we nog meer.
Dadelijk een lekker ontbijt en op naar De Hooge Veluwe, waar we de auto neerzetten en daar een witte fiets pakken. Deze fietsen staan bij de ingang van dit immense park en daar mag je gewoon gebruik van maken om de prachtige natuur te verkennen. Ideaal dus!
Tegenwoordig is mijn ontbijt plantaardig en vandaag gaat het bestaan uit sojayoghurt met suikervrije granola, wat heerlijk vers fruit en lekkere noten en zaden. Easy, peazy. Eerlijk is eerlijk, de sojaproducten heb ik echt wel even aan moeten wennen qua smaak, maar inmiddels kan ik oprecht zeggen, dat ik geniet van dit ontbijt. Het geeft me geen buikklachten, aangezien ik blijkbaar een koemelkallergie heb.
Ook dit heb ik uitgevonden tijdens mijn zoektocht naar zo min mogelijk medicatie voor mijn reuma. Fijne bijkomstigheid, want ik had altijd last van mijn buik na het eten van zuivelproducten, een onrustige huid en dat is allebei als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb net na mijn diagnose een bioresonantiemeting laten doen en daar kwam uit, dat ik maar beter geen zuivel tot me neem en ook geen varkensvlees. Toch handig om te weten...
Verder is mijn eerste drank in de ochtend geen koffie meer, maar een schepje Clearly Not Coffee (nee, ik wordt niet gesponsord :)) met een scheut warme sojamelk. Bij het kopen van sojaproducten zoals drank en yoghurt kies ik altijd voor de "no sugar"-versie trouwens. Ook het stoppen met koffie heeft gevolgen, lees knallende hoofdpijn, maar na een paar dagen is dat ook weg en kan ik ook daarvan zeggen, dat ik de echte koffie niet meer mis. Ook niet voor het wakker worden in de ochtend. Gaat prima zonder!
Verder als eerste wat ik doe een glas water met 1 uitgeperste citroen en 1 supplement van krilolie voor de nodige omega 3. Gewoon een nieuwe gewoonte, waar ik me heel lekker bij voel. En ook omega 3 is hard nodig en aangezien ik geen vis lust is dit een ideale oplossing.
Dit is het even voor nu, geniet van deze zondag en tot de volgende keer!
#plantaardig #reumatoideartritis #reuma #dagelijksekeuzes #plantsforhealth #tipsentrics #plantbasedwholefood #puureten


Opmerkingen