top of page
Zoeken

Herstel

  • 19 apr
  • 2 minuten om te lezen


Van een drukke week. Of nou, niet druk qua doen, maar meer mentaal denk ik. Jongste spruit had zich al maandenlang voorbereid op een Hyrox, samen met haar vriend. Veel uren, zweet en tranen heeft dat gekost en afgelopen donderdag was het dan zover. Grappig hoe dan in die dagen ernaar toe en natuurlijk ook de dag zelf je toch meegaat in emoties. Spanning, stress, nervositeit, enthousiasme.... Het was er allemaal.


En sinds vrijdagmiddag voel ik me alsof er een bus over me heen gereden is. Ik kan de hele dag slapen en lijk maar niet in actie te kunnen komen. Ik ga dan meteen denken: "wat is dit nou weer? wat is er aan de hand met me?" Maar eigenlijk is het heel logisch.


Ik ben emotioneel toch wel een stuk meegegaan in alle vibes hier in huis en dat heeft me behoorlijk leeggezogen. Niet erg hoor! Ik vond het ook fantastisch om te zien, want natuurlijk wilde ik dit meemaken! Maar dan kom je jezelf weer tegen en dat vind ik dan wel weer lastig. Dat is vaak nog zoeken, want ook dat is een fijn lijntje in hoe je met een chronisch gebeuren omgaat. Je voeding kan nog zo goed zijn, je kunt bewegen wat je wilt, maar ook het koppie moet goed en in balans zijn.


Had ik al gezegd, dat ik retetrots ben op die twee? Ze hebben het zo goed gedaan; dochterlief en haar vriend! Wanneer je nog nooit van een hyrox gehoord hebt, zoek het eens op zou ik zeggen. Het zijn 8 flink pittige soort oefeningen, afgewisseld met iedere keer 1km hardlopen. Om maar een voorbeeld te noemen: burpees, waarbij de schouders de grond moeten raken, lunges met een zandzak in je nek van 10kg en daarbij moet dan iedere keer de knie ook echt de grond raken en lopen met in iedere hand een gewicht van 24kg.


Ik doe het ze niet na, maar het was prachtig om de focus en de samenwerking te zien van de twee lovebirds. De rest van deze zondag sluit ik af met een korte dienst in de hospice, waar ik als vrijwilliger inmiddels alweer ruim 5 jaar werk en een gezellig avondeten straks met het hele gezin. Ook dat geeft weer energie. En morgen? De start van weer een nieuwe week, die hopelijk qua verschillende emoties net wat rustiger verloopt...


Liefs,

Ingrid


 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Nieuwe week

Maandag, weer een nieuwe week. Ongelooflijk hoe snel de weken voorbij vliegen naar mijn idee. Nog even en het is weer zomer. Het is erg welkom, de warmte. Voor iedereen geloof ik wel. Grappig hoe de w

 
 
 

Opmerkingen


Meld je aan voor updates

© 2026 door Mrs. Greens. Aangedreven door passie en ervaring. Disclaimer: deze website is een blog met persoonlijke verhalen en ervaringen. Er wordt geen medisch advies gegeven, voor vragen over medicatie/behandeling ga altijd naar uw eigen arts/specialist

bottom of page