Heerlijke zaterdag
- 2 mei
- 2 minuten om te lezen
Vandaag was het zo'n heerlijke zaterdag. Niks moest, behalve in de ochtend een les Pilates geven, maar voor de rest lekker waar ik zin in had. Al moet ik zeggen dat dan ook weer niet voelt als echt moeten, aangezien het mijn lijf altijd zo goed helpt.
Vandaag was dat een bezoek aan paps & mams in Brabant. Want dat is waar mijn wiegje stond, in Brabant; geboren in Oss en opgegroeid in Eindhoven de gekste, om precies te zijn. Ik had ze alweer even niet gezien, dus het was fijn even lekker bij te kletsen en elkaar te zien.
Allebei 78 en "still going strong". Zo trots op die twee! Iedere dag wordt er nog gekookt met verse ingrediënten, allebei fietsen en wandelen ze nog volop. Hun gezondheid is gelukkig nog prima en 2x per jaar gaan ze lekker genieten in Portugal, hun happy place.
De hele middag lekker daar geweest en einde middag weer terug. Ook zo lekker: even alleen in de auto met alleen mijn muziek en lekker meezingen; vandaag een playlist met muziek uit de 80's, mijn favoriete tijd qua muziek. Even lekker terug in de tijd en verbazend genoeg weet ik de teksten nog helemaal mee te zingen. Ook dit telt voor mij als me time en ik krijgt er dan ook lekker veel energie van.
Thuis aangekomen, even boodschappen doen en klaar voor een braai met jongste dochter en vriendlief. Een braai is echt typisch Zuid-Afrikaans, iets wat bij ons in het gezin vrij logisch is met manlief als Zuid-Afrikaan. Het was heerlijk en gezellig, lekker ongedwongen.
En alweer een fantastische dag qua gewrichten, ik heb er eigenlijk niet eens bij stilgestaan en dat is het beste teken wat er voor mij persoonlijk is. Want: dus geen pijn en geen bewegingsbeperking. Wat me nu echt helpt zijn de positieve gedachten, waarmee ik mezelf blijf voeden als het ware. Ik verplaats mijn gedachten snel van "hmmm, mijn handen bewegen niet helemaal lekker" naar "mijn handen doen het prima en ik heb er geen pijn aan". Bizar wat je eigen gedachten kunnen doen voor je of je kunnen tegenwerken...
Morgenochtend weer een vroege dienst in de hospice, die om 07.00 begint, dus lekker op tijd naar bed. Een leuke dag, want ook lekker naar de film, The devil wears Prada 2, met vriendin en daarna pizza eten met het hele gezin. Zin in morgen!


Opmerkingen